Dagbok 1

Jag har funderat lite över den här bloggen och beslutat mig för att skriva dagbok här då och då.
Med tiden har det blivit allt glesare mellan inläggen eftersom jag gärna vill skriva om något speciellt ämne och ibland dröjer det innan inspirationen infinner sig och formuleringarna landar i mitt huvud.
Så då och då tänkte jag skriva lite så där kravlöst om min vardag och de inläggen kommer att ha rubriken "Dagbok" och handla om lite allt möjligt. Kan Teo så kan väl jag? ;)

Så vad har hänt idag då?
Jo, dagen började med en liten politisk debatt. *S* En god vän hade, på ett av våra sociala medier, delat ett inlägg om den numera ökända SD-politikern som syntes käckt städande i rutig skjorta med en armbindel med ett hakkors på. Jag m fl uttryckte vårt ogillande i kommentarerna. Sen dök det upp någon som bagatelliserade det hela, en SD-anhängare som på något befängt sätt hävdade sin rätt att rösta på partiet i fråga, trots att ingen ifrågasatt denna rätt. En diskussion följde, som jag deltog i.
Efter att ha blivit kallad både "omogen" och anklagad för "hets mot folkgrupp" (Är SD-anhängare en folkgrupp?), svarade jag något i stil med "det finns gott om exempel på omoget beteende inom SD" och sen gick jag ut med hunden.

Efter det skrev visst min meningsmotståndare något om "feministfitta", vilket senare raderades på uppmaning av min vän som delat inlägget. Om det var hen eller mig personen menade är oklart. Men ja, feminist kan man kanske kalla mig och den omtalade kroppsdelen har jag också, så tack för komplimangen! ;)

Promenaden med hunden var ytterst njutbar. Strålande väder, lagom varmt och jag fotade många fina konstverk eftersom Street Art Festival pågår just nu. Mer om detta finns i förra blogginlägget. Vi traskade runt i närmare två timmar och det är jag glad för att jag orkade. Sen blev det vila. :)

För övrigt har denna veckan varit full av mer ork än på länge och det är jag glad och tacksam över. Efter en - i mitt tycke - lång period av extrem trötthet och värk, har jag orkat massor de senaste dagarna! Det är sån glädje att känna att orken finns. Det är nog ofattbart för den som har hyfsad ork för jämnan.

Jag har bakat! Inte sju sorters kakor, men bullar, sockerkaka och muffins. Jag har tvättat! Och därmed kommit ikapp med tvätten. Och idag orkade jag både med en längre promenad än vanligt och sen dammsugning. Det känns finfint det! :)

Så jag är nöjd och tacksam för en fin vecka med många guldkorn. :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en