Teo´s dagbok 66

Hej vänner!
Var ett tag sen jag bloggade nu.

På tal om vänner, så...ja, vänner kommer och vänner går. Min fina lekkompis G försvann plötsligt! Matte säger att hon inte finns längre men jag förstår inte hur man kan sluta finnas så där? Hon hade jätteont, hörde jag att matte sa och nu finns hon inte mer. Det är tråkigt för mig men bra att hon slipper ha ont.

I går kom moster hit och hade med sig en liten svart en och då trodde jag först det var G, men den här var mindre och det var en kille. Han heter H. Väldigt trevlig var han, även om han skällde på mig först. H är mindre än mig och tyckte nog jag såg lite farlig ut för att jag är större och lurvig. Han hade inte träffat någon lurvig förut utan bara släta gula och svarta och så en tax. :)
I alla fall slutade han att skälla snart och sen lekte vi tills vi var jättetrötta. Det var kul! H är bra på att jaga mig och jag älskar att bli jagad. Jag hoppas att han kommer hit snart igen!
Sen leker jag ju med S rätt ofta och ibland träffar jag D med, fast hon bor på landet just nu.

Idag har jag träffat ett av "mina" barn. Ja, alltså inte valpar då utan människobarn. Jag har flera stycken och alla heter något på L, det är skumt. Människor måste gilla bokstaven L mycket!

Den här lilla L som jag träffade idag är åtta månader och hon gillar mig jättemycket. Så mycket att hon gapskrattar när hon ser mig. Nästan så man kan undra om jag ser fånig ut eller nåt?
Jag brukar ge denna lilla L en puss då och då och vifta på svansen åt henne. Fast man får inte vara för nära henne så länge för hon fäktar väldigt med sina små händer och då kan man få en snyting. Och sen kan hon få tag i pälsen och dra hårt och det är ju inte så kul. Men jag är smart och smyger fram och pussar fort och sen backar jag innan hon hinner ta tag i mig.

Idag hämtade jag en av mina leksaker och la framför henne, det blev hon glad för. Hon höll den i handen och då gick jag fram och försökte ha dragkamp med henne, men det funkade inte. Hon har nog inte så mycket muskler ännu för hon höll inte emot alls! Får nog vänta med det tills hon tränat upp sig lite mer. Och det gör hon väl snart så som hon fäktar! :D

Ja, det var allt från mig idag.

Ha det gott!

Kram
Teo




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en