Musik

Jag har gjort några blogginlägg med favoritmusik tidigare. Elvis, proggmusik, blandade gamla godingar osv.
Men det här inlägget tänkte jag tillägna en annan sorts musik. :)
Jag är inte uppvuxen i någon "musikfamilj", men min pappa kunde sjunga riktigt bra. Han älskade Evert Taube.

Som liten hade jag en dröm om att spela piano, men eftersom vi bodde fyra personer i en pytteliten tvåa och hade rätt begränsad ekonomi fanns det ingen möjlighet till detta. Sånt är livet. Jag fick faktiskt ett piano senare, på 80-talet, och började ta lektioner, men efter ett år födde jag barn och tiden räckte inte till. Sånt är livet. *S*

Hur som helst lyssnar jag oerhört gärna på klassisk musik. Varifrån detta intresse kommit vet jag inte. Klassisk musik var inget som förekom i mitt barndomshem, vad jag kan minnas. Det enda i klassisk väg jag har minnen av är när min morfar spelade Radetzky march på sin gamla grammofon. *S*



På högstadiet hade vi en musiklärare som tvingade oss att lyssna på all sorts musik. Det var då jag kom på att jag inte gillar jazz något vidare. :D
Men kanske var det där jag fastnade för den klassiska musiken och särskilt då Beethoven.
Här kommer hur som helst några av mina klassiska favoriter:



















Det finns så oändligt mycket underbar klassisk musik, men jag tror detta får räcka för nu. :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en