Vårväder, skor och jag drar till fjällen

 Under veckan fick jag besök av en kär vän jag inte träffat sen i somras. Väldigt kul att umgås en stund och jag fick en så vacker tulpanbukett. 



Idag var det vårväder och jag tog en skön promenad. Himlen var så underbart blå och jag bara måste fota. I närheten av där jag bor ligger det gamla kvarteret Mården, där mamma bodde när hon var liten. Då var det små lägenheter med utedass på bakgården. Nu är husen renoverade och har blivit apdyra bostadsrätter. Kul att de fina huset bevarats. 

Kvarteret Mården


Knallblå vårhimmel - äntligen!




På hemvägen satt en talgoxe och sjöng i ett träd utanför mitt hus. Den lät sig något motvilligt fotograferas. Ser ni den?





Målet med promenaden var att hämta ut ett paket, men vädret var så skönt att jag gick omvägar för att njuta av våren lite mera. 

Men över till paketet. Under senaste året har jag gjort mig av med de flesta av mina finskor. Jag stod helt enkelt inte ut med dem längre! Bara att inse att åldern tagit ut sin rätt och att detta med spetsiga tår och stilettklackar tillhör en svunnen tid. 

Mina fötter, som är i total avsaknad av ekonomiskt tänkande, har inlett en kärleksrelation med skor av ett särskilt märke. Dessvärre är skor av detta märke inte precis de billigaste man kan hitta. Å andra sidan kan väl gamla och trötta fötter få ha det bekvämt tänker jag. 

När det gäller vardagsskor som jag använder mycket och ofta kan jag betala lite mer, men när det gäller skor som jag använder lite då och då på fester och tillställningar blir jag lite snål. 

En vän kom dock med ett bra tips att kolla på Sellpy, en second hand-sajt på nätet som säljer märkesvaror. Där kikade jag in förra veckan och hamnade i skohimlen! Jag sökte på det aktuella märket i min storlek och fick upp sex sidor med skor! Åh, jisses, helt livsfarligt! 

Och jag hittade vad jag sökte. Så idag hämtade jag ut två par skor med lagom klack i mitt favoritmärke för lägre pris än vad ett par skulle ha kostat! Knappt använda var de. Mina fötter kommer att tacka mig. 

Ett par svarta är ett måste, passar till allt. De röda innebär en livslång passion, älskar röda skor!


På lördag drar jag till fjällen med mina barn och barnbarn. Det ska bli jättekul att komma ut lite efter den här långa vintern och umgås med älsklingarna. 

Har börjat packa lite idag eller rättare sagt tagit fram saker och lagt dem i högar här och var. Nedpackandet i väskor sker under morgondagen. 



Inget inlägg nästa vecka således, men veckan efter kommer det säkert en liten reserapport. 

Kommentarer

  1. Snygga skor och dina fötter kommer att tacka dig med all säkerhet och de skall ha det bra 😁

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Vila i frid, lilla fina mamma

Min vardag