Dagens höjdpunkt!

Här i staden pågår nu Street Art Festival för andra året i rad. Förutom en massa olika event är huvudattraktionen ett antal hitbjudna konstnärer som målar på gator och väggar. 
Helt fantastiskt! :)

Vi har redan ett antal fina konstverk från förra året och nu får vi ännu fler. Bl a ett som ser ut att bli helt underbart, på husgaveln i grannhuset på gatan där vi bor. 

Det är så kul när det händer lite på stan. Idag gick jag och hunden en rejäl promenad och tittade på konstnärer i arbete och även en del färdiga konstverk. 
Det händer saker med folk den här veckan som No Limit Borås pågår. :) Många mer än lilla hunden och jag var ute och tittade. Folk samlades vid olika väggar och gatstenar och fotade. Och folk pratar med varann!
Det var längesen jag pratade med så många okända människor på en promenad! 

Först var det en liten tant som inte visste vad som pågick men blev positiv när jag förklarade. På ett annat ställe var jag ensam publik vid tillfället och då vände sig konstnären om  och frågade "Like it?". Jag stod på andra sidan gatan och fotade så jag nickade glatt till svar. 

Vid nästa stopp blev det en trevlig konversation med en äldre herre med avancerad kamera. Och på nästa igen ett litet samspråk med ett yngre par där vi alla var överens om att den lilla målningen var gullig. :)

Vid sista stoppet bytte jag några ord med en kvinna i min egen ålder och vi tyckte båda att det hela var fantastiskt. 

En kul, social, givande och upplyftande promenad måste jag säga! :)

Och målningen på "vår" gata fortskrider:


klicka för större format



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en