Hur blir det sen då?

På Facebook delas ett inlägg om att det är skönt för oss som är över 40 för vi hann göra alla dumheter och misstag innan Facebook fanns. Och det kan man ju tycka. :)
Vi har i alla fall sluppit att se våra mindre smickrande ögonblick och ungdomssynder delas och kommenteras. Vi behöver inte ta oss för pannan och skämmas för vad vi skrev och delade i ungdomligt oförstånd. 

Men så började jag tänka lite längre...

Vi som alltså är 40+ och som använder sociala medier, vi är de som kommer att bli gamla först. Gamla datoranvändare. 
Senila datoranvändare?!?!

Ehh...vi kanske inte ska vara så väldigt nöjda med att inte internet fanns när vi var unga för det kommer att finnas när vi blir gamla och hur kommer det att gå? 

Jag ser framför mig hur jag, gammal och glömsk, kommer att gratulera någon vän på födelsedagen fjorton gånger. Eller tänk om jag kommer att ta helt galna selfies och lägga ut? Eller göra pinsamma avslöjanden om mig själv och andra? Eller fälla urdumma kommentarer?

Det finns säkert redan nu barn och ungdomar som tycker deras föräldrar skriver pinsamma saker på nätet. Vänta ni tills vi blir riktigt gamla och senila! Ni kommer att slita ert hår, haha! 

För egen del hoppas jag att jag i så fall blir såpass dement att jag inte fattar nåt av vad jag sysslar med. Eller att jag, i bästa fall, glömt av hur man använder nätet över huvud taget! :D 




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Vila i frid, lilla fina mamma

Min vardag