Hå, hå, ja, ja

Det är lite mycket just nu.
Har haft en klump i magen lite till och från, fått flashbacks från gamla, mindre goda tider, känt mig oroad för både det ena och det andra och magkänslan säger "aj, aj, aj, fy och usch". Ja, lite mycket just nu, som sagt.

En kär vän är ledsen och har en stressig livssituation just nu. En annan vän har drabbats av värsta sjukdomen, men ser i nuläget ut att ha gått segrande ur det hela, tack och lov! En relation i närheten är, för mig, djupt oroande. En av makens anhöriga ligger på sjukhus. En annan mycket kär vän har haft stor oro för en viktig livshändelse.

Jag försöker stötta och trösta där jag kan.

På plussidan ligger ett ljuvligt litet bonusbarnbarn, som föddes i måndags! :)
På samma sida finns också världen bästa make och världens goaste hund, liksom en kropp som (peppar, peppar) är ovanligt sammarbetsvillig i nuläget. Jag känner mig stark, det är något jag uppskattar oerhört mycket!
Till de roligare sakerna hör också att planera ett 90-årskalas för en av de piggaste 90-åringar jag någonsin mött, min mor. :) Det blir överraskningar, god mat och trevligt kalas.

Men lite time-out ser jag fram emot också. Den kommande helgen ska tillbringas med härliga vänner, medan Teo gästar sin "flickvän". Kul för honom och för oss! :)

Stärkande, tröstande kramar till alla som behöver. <3



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en