Goda tider

 Livet känns ganska bra just nu. Bättre än på mycket länge. 

Förra veckan var jag på semester vid havet med ett gäng härliga, tokiga och älskade vänner. En underbar vecka med många skratt, god mat och, med mina mått mätt, rätt sena kvällar. Lasse var med hela veckan från att vi skålade för honom första kvällen och vidare till minnen som kom upp och mycket prat om vad han sagt och gjort tidigare år. 

Huset vi tillbringar denna vecka i varje år har en fantastisk havsutsikt och solnedgångar som jag bara måste fota vid varje besök. Titta bara:



















Jag kände mig väldigt glad och uppiggad efter förra veckan och har haft både lust och ork att göra olika saker sen jag kom hem.
I måndags tog jag itu med tvätten och i tisdags blev det en tur till kyrkogården innan jag gav mig själv en rosenbukett när jag var och handlade. Kunde helt enkelt inte motstå färgen.



I går blev det ett besök hos syster och idag följde jag med en god vän ut i skogen för lite svampplockning. Vi hittade en hel del. 



En bra vecka på hemmaplan, kort sagt. Det känns skönt eftersom början av sommaren var fylld med ledsamma årsdagar som blev jobbigare än jag väntat mig.

Juli rullar på, alldeles för fort i mitt tycke. Men nya äventyr väntar redan till helgen och i augusti har jag också planer. 

Är det något jag lärt mig av de senaste årens käftsmällar så är det att leva livet fullt ut och inte skjuta upp saker i onödan. Och nu känns det som att jag äntligen har ork och kraft att göra det. 

Kommentarer

  1. 🥰 jag hoppas på att få M o F med upp till Stockholm vi har ju Js lägenhet att bo i ….F o M kanske kan se en fotbollsmatch.. och kanske gå på grönan o jag kan ta promenader i en annan miljö

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Nu är jag här! :)

Rättegång

En upplevelse långt utöver det vanliga!