En fyrtioåring, fotokonst och historisk utflykt.

 Här kommer ett blandat inlägg med lite som hänt i mitt liv sen sist.

Jag har varit med och överraskat en 40-åring, närmare bestämt min äldste son. Kul med överraskningskalas, jag gjorde en korg med gottigheter. 



I fredags hade jag besök av en ny vän. Vi har träffats genom föreningen Cancerkompisar. Vi var på fotomuseet och sen blev det god mat på restaurang på kvällen. Lite bilder från museet kommer här:





I förrgår var jag och en väninna ute på utflykt. Vi åkte till Varnhems klosterkyrka, en plats som vibrerar av historia. Tittade också på huset som byggts över kyrkan vid Kata gård. Det fanns inte när jag var där sist, då höll utgrävningarna på som bäst. På hemvägen åkte vi via Hjo där vi käkade god mat på en trevlig restaurang och sen körde jag fel och vi var på väg mot Stockholm en kort stund innan det redde upp sig. 











Pampigt värre!


Ståndsmässig begravninskrypta





Här står jag och tittar ner på Kata och hennes kista genom glasgolvet 

Kata

Missa inte den här restaurangen om du är i Hjo.

I övrigt är det faktiskt vår även om temperaturen inte har fattat det ännu. Men körsbärsträden blommar så fint!




Idag tog jag bilen en bit för att leta lite Hitta ut-kontroller. Det var kuperad terräng och rätt jobbigt men jag gick fyra km i alla fall i jakten på koderna. Vackert var det bitvis.




Kommentarer

  1. Härligt …ringde precis o gratulerade Jan på 8 årsdagen

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en