Teo´s dagbok 75


 Hej alla!

Nu var det ju flera år sedan jag skrev dagbok här!

Livet trallar på, kan man säga. Jag börjar bli lite gammal. Fast är minsann en lagom tjock hund i mina bästa år, så det så! 

Men i våras hände något annorlunda. Husse slutade gå till jobbet. Plötsligt var han hemma jämt! Jag är fortfarande skeptisk och misstänker att han plötsligt ska börja försvinna hela dagarna igen, så jag håller noga koll på honom. 

Numera går vi oftast ut på promenad hela flocken, alltså husse, matte och jag. Det är toppen, tycker jag, som är vallhund, för jag trivs bäst när alla i flocken gör samma saker samtidigt. 

Husse går först och sen kommer jag och matte. Ibland pratar husse rakt fram och då skriker matte "VA?!". Hon börjar höra lite dåligt, tanten. 

Jag har hört att de sagt att husse blivit pensionerad. Fast en av de små människorna i flocken, barnbarn kallas de visst, sa att han blivit portionerad? Men eftersom husse fortfarande är i ett helt stycke och inte i småportioner var det nog lite fel. 

Det dyker förresten upp små, nya flockmedlemmar hela tiden. De nya är så pyttesmå i början. Och söta. När de blir lite större, men inte tillräckligt stora för att ha sunt förnuft, håller jag mig undan lite för då vill de dra mig i pälsen. Fast husse och matte och de smås stora människor hjälps åt att lära dem och de där små är nog hyfsat smarta, för de lär sig rätt snabbt vad de får och inte få göra med mig. 

Här om veckan lärde matte en av de små att ge mig godis i handen. Sånt är bra och viktigt kunskap för en liten människa! 

En annan sak är att husse och matte inte lämnar bort mig till hundvakt lika ofta längre. De reser inte iväg på det där som de kallar semester. Det beror på något som kallas pandemi, säger de. Pandemi är nog något bra eftersom de är hemma med mig mera. Fast jag har det ju väldigt bra hos hundvakt också i och för sig. 

Husse och matte vaccinerar sig då och då. Det vet jag vad det är för det gör jag också ibland. Det är en baggis men de gnäller lite över ont i armen och feber och sånt. De är nog lite klena. Jag har aldrig gnällt över nån vaccination! 

Ja, så nu tillbringar jag mina dagar med både husse och matte. Det är ju toppen! Jag hoppar ofta upp mellan dem i soffan så att de kan klia och gosa med mig båda två samtidigt. Mycket bättre kan man ju inte ha det. Och ibland lyckas jag lura dem så att den ena först ger mig godis och sedan den andra strax efter, hehe. 

Så livet leker här, kan man säga. 

Kram

Teo




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en