Huvudsaken är att man trivs med livet!

 Ibland, på promenaderna med hunden, möter vi en äldre dam. Hon har också hund, en pytteliten chihuahua vid namn Jenka. 

Jenka och Teo är lika gamla och gillar varann skarpt så de vill alltid hälsa och det blir då en pratstund med damen.

Hon är alltid glad, damen, och förutom sin hund har hon andra hobbies och projekt. 

Hon har en gerillaträdgård! När vi går utmed ån nedanför flerfamiljshusen där hon bor har vi, under flera år, sett en liten plantering på kommunens mark vid åkanten. Den är prydligt utmärkt med grenar och där petas det ned diverse lökväxter och annat. Alldeles nyss fick vi veta att det var Teo´s hundkompis matte som var upphovet till denna lilla rabatt. Hon berättade glatt om den sist vi sågs och kallade den sin gerillaträdgård. 

Senast vi träffades la vi också märke till att en skata hoppade efter damen och hennes lilla hund på deras promenad. Väldigt nära bakom höll den sig och vi påpekade att hon hade fågelsällskap. 

Då sa damen: "Ja, det är min tama skata. Han brukar få lite hundgodis ibland. Han heter Jerker."

Vi började fnissa när vi gick vidare. Damen kanske är lite snurrig. Men hon har hunden Jenka, skatan Jerker och en gerillaträdgård. Och hon är strålande glad. Det är inte fy fan. 





Kommentarer

  1. Vilket gott humör jag blev på just nu i skrivande stund, tack för detta, behövde liksom fnissa till lite.
    Jag själv är något av en gerillaträdgårdsmästare....Jag rullar in överblivna ängsblomma-fröer i lerbollar och kastar in i rondeller och andra trista platser häromkring...
    Omg jag har blivit den "knäppa" tanten!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en