Vampyren och jag och lite annat...

Jag har en ny kompis. Har döpt hen till Vampyren eftersom hen gillar blod. 
Får inte hen tillräckligt "skriker" hen på mera. Eller ja, visar i sin lilla display att hen är missnöjd. 
Men Vampyren är snäll också och mäter mitt blodsocker när jag vill det. 
Vi umgås ca en gång i veckan, blodsockermätaren Vampyren och jag. Jag sköter mig efter bästa förmåga och får då en bock i displayen av Vampyren. Hittills har Vampyren inte blivit sur på ett enda av mina blodsockervärden utan godkänt alla. Fast några gånger har hen krävt mera blod innan hen vill lämna ifrån sig några värden. 
Igår blev maken nyfiken på sitt blodsocker så Vampyren fick lite av hans blod och visade glatt en bock, så det var godkänt. 

Förutom dessa goda resultat av min kostomläggning har jag gått ned 3,5 kg så här långt. Det är inte så viktigt för mig, mer för min doktor verkar det som, men det känns bra ändå. 

Jag har blivit mycket piggare också. Har mer uthållighet, mindre muskelvärk och mera ork. Det är en enorm bonus. 

Idag sprang jag lite med hunden på promenaden! Han blev så förvånad så hans ansiktsuttryck fick mig att börja skratta. :D 
Men sen blev han jätteglad och uppspelt och tillslut satte han igång att jaga mina springande fötter och då fick det räcka. En jättevurpa på asfalt är inte vad jag behöver i nuläget. 
Efter en stund provade jag igen, då med kommandot "fint" som vi använder istället för "fot" och då sprang han bredvid mig riktigt bra. 

Idag har jag även varit på ögonbottenfotografering och för första gången i mitt liv sett insidan av mina ögon på foto. Fantastiskt så vackert det är där inne! Det är nog den vackraste delen av mig numera, haha. :D



Sköterskan som hade hand om det hela var oerhört förvånad över att mina värden blivit så bra utan mediciner, så kort tid efter diagnos. Tycks vara min uppgift numera, att förvåna vårdpersonal. 

Så här går allt åt rätt håll i nuläget. :)


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Vila i frid, lilla fina mamma

Min vardag