Ond och självisk?

Här om dagen blev jag anklagad för att ge folk dåligt samvete och för att jag skulle ha påstått att någon var ond och självisk. Det är smått skrattretande.

Det ligger inte för mig att döma andra. Tvärtom jobbar jag hårt på att INTE vara dömande. Om någon får dåligt samvete av det jag skriver på nätet, är det nog hens problem. Det kanske finns en orsak till det dåliga samvetet? 
Och förhoppningsvis leder denna orsak till eftertanke och utveckling.

Förmodligen känner sig personen själv ond och självisk och trivs inte med sig själv alls.
Hen borde ta hand om sig och älska sig själv lite mera. Hen måste vara en väldigt olycklig människa och jag är ledsen för hens skull.
Tyvärr kan jag inget göra för att hjälpa personen i fråga, då hen verkar tycka att jag är en helt vidrig människa.

Vidare fick jag frågan om vad jag gjorde själv mer än att ge andra dåligt samvete? *skrattar*

Ja, p g a sjukdom kan jag inte fara runt och hjälpa rent praktiskt. Det stör mig en del, men så är det.

Dock kan jag svara så här på ovanstående fråga: I höstas startade jag sidan ”Auktioner för välgörenhet” på facebook. 
Efter några månader tog jag med en samarbetspartner i projektet. Och förresten, för er som undrar, det hela är anmält och godkänt hos Försäkringskassan, eftersom jag är sjukpensionär. Så har jag klargjort att inget fusk pågår på den punkten!

Under hela hösten 2015 gick pengarna vi fick in genom sidan till UNHCR som är FN´s organ för hjälp till flyktingar. Fr o m januari 2016 har vi bytt förmånstagare till Barncancerfonden och kommer fortsättningsvis att byta varje kvartal för det finns många behövande att hjälpa.

Förutom ovanstående har jag hela hösten virkat mössor, vantar och halsdukar till nyanlända som flytt för sitt liv och kommit till vårt kalla land utan värmande kläder.


Vad gör du själv?




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en