Teo´s dagbok 71

Hejsan, hejsan! :)

Här kommer lite senaste nytt från mig, Teo.

Jag befarar att matte börjar bli senil!! När vi är ute och går har hon börjat tappa sin ena vante då och då. Sen tittar hon lite förvirrat på mig och säger "var är vanten?" och så får jag leta upp och hämta den åt henne. Fast hon är bara senil när det är torrt väder. Om det är blött och slaskigt tappar hon aldrig vanten. Inte visste jag att senilitet och väderlek hänger ihop på nåt mysko vis?!
Dock är det rätt kul att hämta vanten åt henne för då blir hon jätteglad och jag får beröm och godis, så det gör inget att hon är lite senil och virrig. Hon är ju rätt så gammal, matte. :D

Jag har tidigare berättat för er att jag har en bebis. :) Ja, hon är ju inte min egen på riktigt, men jag gillar henne massor och hon gillar mig lika mycket. Vi brukar pussas, det är mysigt. Hon heter L och är ett av husses barnbarn.
I veckan som gick kom L hit med sin mamma. L sov i sin vagn och hennes mamma ställde vagnen på altanen. Själv kom hon in, men hon ställde L där ute, alldeles ensam!! Visserligen var dörren på glänt men ändå...
Jag är vallhund och gillar inte sånt! Man ställer inte någon utanför, inte ens en sovande bebis. Flocken ska vara samlad! Så jag gnällde en del och sen hoppade jag upp i mattes knä så jag kunde kolla ut på altanen och L. Jag morrade lite också för säkerhets skull om det nu skulle dyka upp några tjuvar, banditer och ligister på vår altan. Inte för att jag såg till några sådana, men man vet ju aldrig...

Till slut vaknade L i alla fall och fick komma in och då kunde jag andas ut. Hon blev jätteglad att se mig och vi pussades massor. Nu har hon lärt sig att klappa fint också, så det är jättemysigt. :)

Idag, på promenaden, blev jag käääär! :) Matte och jag träffade en supersöt sheltieflicka och hennes matte. Åh, så fin hon var. Vi hälsade och jag flirtade, hihi. Min uppfödare och hennes uppfödare var visst kompisar, hörde jag att mattarna sa när de pratade. Strunt samma, hon var nog nästan det sötaste jag sett.

Kram
Teo

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en