Sol ute, sol inne...

Det är underbart vårväder här och idag gick vi en promenad i parken, Teo och jag.
På en av gångstigarna mötte vi en kille i rullstol som kördes av hans assistent som pekade och berättade om träd och annat de såg. Killen i rullstolen var förståndshandikappad på något sätt och kunde inte tala. När vi passerade varann pekade assistenten på Teo och sa: "Titta, vilken söt hund!".
"Han hälsar gärna", svarade jag.

Teo älskar ju alla människor, utom möjligen rullskidåkare, och är kompis med en rullstolsburen kille som bor i våra kvarter, så en rullstol är inget konstigt alls.
Min översociala hund gick glatt fram och nosade och innan jag riktigt hunnit med hade han ställt sig på bakbenen upp mot killen i rullstolen och viftade glatt på svansen.
Killen gjorde något ljud som lät väldigt, väldigt glatt och klappade Teo försiktigt på huvudet. De stod så en stund och han strök Teo så fint över pälsen och sen lyste hela hans ansikte upp i det största leende jag sett. :)

Det där leendet gjorde min dag och förmodligen gjorde Teo hans dag också. Sånt värmer i hjärtat.
Jag är så glad över att ha en sån underbar liten hund, vår solskenskille! :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Nu är jag här! :)

Rättegång

En upplevelse långt utöver det vanliga!