"Jag är en liten undulat,,,"


Just nu är det glest mellan inläggen här i bloggen, men idag vet i sjutton om det inte blir två stycken. Kom på att det var evigheter sen jag skrev nåt om våra kära undulater, så det här inlägget får handla om dem. :)

En av de första nätterna i nya lägenheten slocknade undulaternas nattlampa och alla sex började panikflyga. Kerstin, den stollan, lyckades flaxa av sig alla långa vingpennor på ena sidan och kunde sen inte flyga på en dryg månad. Jag fick göra ett arrangemang med rep så att hon kunde promenera till de andra som förstås ville vara ute och flyga som vanligt.

Nu är Kerstin i fin form igen, även om hon alltid lyckas se smällfet ut på alla bilder! (se nedan)

Undulaterna har på dagarna friflygning i vårt sovrum eftersom det inte funkar att släppa ut dem och låta dem flyga hej vilt i hela lägenheten med sin öppna planlösning.
Det har dröjt med att få upp gardinstänger och gardiner i sovrummet eftersom det var mycket annat som varit viktigare och när de väl kom upp stirrade alla sex fåglarna med fasa på nymodigheterna. :D
Undulater är sjukt misstänksamma mot förändringar och man måste ge dem tid att vänja sig. Till slut vågade dock Herbert, vår modige gosse, flyga upp och sätta sig på en gardinstång och nu verkar alla glada och nöjda med detta arrangemang. Se bara så fint och väldresserat de poserar för matte när hon kom med kameran:

Hebbe, Lovisa, Magnus, Ludvig, Kerstin och Astrid 


Astrid  



Ludde har satt sig mitt emellan kärleksparet Magnus och Kerstin! Man anar triangeldrama. ;) 



Ludvig sneglar trånande på Kerstin som ännu inte börjat tänka på beach 2013! 



Väldigt förälskade är Herbert och Lovisa. :) 



Inte vet jag vad Magnus gör,,, börjat tröttna på mattes fotande kanske? ;)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en