Hänt sen sist

 Här kommer en liten uppdatering från mig. 

Jag har bestämt mig för att krama ur så mycket jag bara kan ur den här sommaren! För att jag kan och vill, för att detta är den tiden på året då jag har som mest ork och kroppen mår som bäst. Tids nog kommer jag att häcka hemma i soffan med höstvindarna vinande utanför.

Förra måndagen fick jag finbesök av ena sonen med familj. Det var härligt att umgås och vädret var bra. Vi besökte en av stans större lekplatser och hade fika med oss. 

I onsdags förra veckan tog syster och jag tåget till Varberg. Vi hittade en klädbutik med farligt mycket rea, kikade igenom torghandeln och gick sen ner till havet, dock utan att bada. Vinden var för kall. Sen käkade vi gott på stan innan vi tog tåget hem igen. Många minnen av mamma poppade upp. Mamma älskade Varberg och hon var med oss i tanken hela dagen.

I måndags blev det buss till Göteborg där jag mötte upp alla mina barn och barnbarn för ett Lisebergsbesök. Så kul att se de små uppleva Liseberg! Och helt otroligt hur mycket de orkade hålla igång! Det var en mycket trött farmor som kom hem sent på kvällen. Men glad som en lärka var jag. Ett av sommarens stora guldkorn blev denna dag. Hoppas vi kan göra om det nästa år! 

Igår blev det en vilodag med lite hemmafix. Idag skriver jag detta inlägg från ett hotellrum i Halmstad. Jag åkte hemifrån i morse och ska stanna här till fredag. Har inte varit här sen 1988 så jag tänker turista lite och leta ”hitta-ut-checkpoints”.

Men det får bli ett annat inlägg om denna resa. Har gått rätt många steg och kilometer idag så nu är jag lite trött. 

Här kommer bilder från allt ovanstående.

Hela familjen fick plats! 

Fina Varberg 



Full fart hela dagen på Liseberg



Även de stora barnen behövde leka lite

Faster och brorson i vimlet



Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Nu är jag här! :)

Rättegång

En upplevelse långt utöver det vanliga!