Nu händer det något

 Jag har ivrigt väntat på min uteplats som hyresvärden utlovat. P g a aprils dåliga väder blev arbetet uppskjutet något och sen måste väggen runt min lägenhet fixas först. Den har nämligen stått halvfärdig sen renoveringen och skulle isoleras och putsas. Detta påbörjades i måndags och jag har haft ”gubbar” springandes utanför fönstren hela veckan. 

Här kommer lite bilder:

Så här har utsidan sett ut sen jag flyttade in


I mitten av veckan var ytterväggarna prickiga


Nu börjar det likna något!


Arbetet har gått fort framåt och nu är det bara småfix kvar. Därefter börjar de med min uteplats som i dagsläget ser ut så här: 

Inte mycket t skryta med just nu men det blir nog fint när det blir färdigt.



Jag längtar mycket efter att ställa ut mina utemöbler och fixa iordning med blommor och annat.

I det vackra vädret vi fått har jag roat mig med Orienteringsförbundets aktivitet ”Hitta ut”, där man letar kontroller som man registrerar i en app. Det har varit fina och även svettiga promenader. Klurigt placerade kontroller många gånger och jag har fått se bakgårdar jag aldrig sett förut och gått på nya, okända stigar. Kul sätt att motionera. Idag träffade jag på en annan deltagare vid en kontroll och fick en pratstund.


En av dagarna blev det vila och vatten på en bänk nedanför fina Gustav Adolfkyrkan

Idag letade jag på ett helt annat ställe i mer skogsmiljö 

Har även hunnit träffa en del barn och barnbarn under veckan och vi tillbringade hel dagen utomhus i fantastiskt väder. Det blev badpremiär för de små.



Kommentarer

  1. Du behöver inte ha nån brådska redan i morron blir det kyligare 😭

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en