Hänt i veckan

 I tisdags åt jag lunch med en god vän och det var trevligt, även om maten kunde varit bättre. Efteråt tog vi en sväng på Textilmuseet som låg precis bredvid. Alltid mysigt att gå där. 

Sen handlade jag och dagen till ära "råkade" jag få med mig en semla hem. Jag äter bara en semla per år och i år blev det faktiskt på rätta dagen. Semlan avnjöts sent på eftermiddagen och efteråt konstaterade jag, som vanligt, att semlorna är alldeles för stora och att jag blir äckelmätt efteråt. Undrar om jag någonsin kommer att komma ihåg det tills nästa år?



I går blev det dans och det var kul, som alltid. I går var det även Alla hjärtans dag men det ägnade jag inte någon tid åt. Lasse och jag firade aldrig den dagen, vi siktade på att ha sådana dagar året runt istället. 

Idag har jag haft barnbarnet L på besök. Hon ville lära sig lite mer om stickning och virkning och vi hade en jättemysig och kul eftermiddag ihop. Hon lär sig väldigt snabbt och är riktigt duktig. Vi bestämde att vi ska ha fler handarbetsträffar ihop. 




Jag kom till en insikt när jag skulle läsa den pyttelilla texten på en garnbanderoll. Jag måste boka tid för synundersökning. Har förträngt att synen blivit sämre en längre tid, men nu när jag insåg att jag inte klarade att läsa texten alls så att L fick hjälpa mig, är det bara att inse att problemet måste åtgärdas. 


Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en