Gott och blandat

Här kommer ett helt ordinärt blogginlägg om hur mitt liv är i nuläget. :)

Januari är över och den var seg. Kroppen är inte glad så här års, sömnen har varit kass och värken svår. Slutgnällt!

Nu är det lite bättre och förra helgen var vi t o m på fest! :) Det var längesedan. Och så himla kul det var!! Träffade gamla bekanta som man inte sett på år och dag. Härlig musik och väldigt trevligt alltihop. Envis som jag är, ville jag ha högklackat. Det tog ca tre dygn för mina benmuskler att hämta sig från chocken sen. *S* Men det var det värt. Man måste få känna sig fin och få ha roligt även om man är sjuk för annars "drunknar" man i värken och eländet.

Annars har det varit lugnt. Jag promenerar med Teo ca en timma varje dag på vardagar och det gör gott även om jag måste vila efteråt. Medan benen vilar kan jag handarbeta och det är ju inte fel. Har virkat en hel del under januari eftersom mycket benvila varit en nödvändighet. Idag fick jag dock ett ryck och fick för mig att börja sticka istället! Det har jag inte gjort på år och dag, men man ska ju ha lite spänning i livet. Första försöket gick åt fanders, men jag är, som bekant, envis så det var bara att repa upp och börja om. Få se om det blir något som går att använda när det blir klart.

Vidare har jag köpt lådor och organiserat mitt garnförråd. Det är inte klokt vad garn jag har! Det är något speciellt med garn. Det liksom ropar på mig! :D Det är skönt att känna på och finns i så många underbara färger. Måste vara garnoholic eller nåt... Trots mitt lager finns det massor av garn jag skulle vilja köpa, men nu får det vara köpstopp tills jag avverkat en del av förrådet. :)



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en