Teo´s dagbok 72

Hej vänner! :)

Nu har det varit jul och Husse har varit ledig från jobbet länge, länge. Det gillar jag. Nåt annat jag gillar med julen är att alla barn kommer hem. Hela flocken är samlad och det finns alltid någon att gosa och leka med. Toppen! :)

Idag började vår vardag igen. Husse gick till jobbet och jag och matte är här hemma.
Vi gick som vanligt ut på promenad nu på förmiddagen. Och vad många fina pinnar jag hittade!! Det var pinnar överallt efter stormen i lördags. Rena guldgruvan om man gillar pinnar. Det gör jag. :)

När vi var på hemväg stannade matte utanför Ica Maxi för att fotografera det stora trädet som blåste omkull i stormen. Vid busshållplatsen en liten bit bort stod en kille och två tjejer. Jag nosade runt lite medan matte fotograferade. Plötsligt kastade killen nåt åt vårt håll och i nästa sekund började det blixtra och knattra som bara den! Jag blev inte jätterädd men tittade på matte för säkerhets skull. Hon ryckte på axlarna och fortsatte att fotografera, så då gjorde jag det med. Ryckte på axlarna alltså, fotandet får matte sköta. Killen och tjejerna vid busshållplatsen tittade på oss och då gjorde matte nåt konstigt med fingret åt dem. Det kallas visst det fula fingret, men vad vet jag? När matte fotat klart gick vi med raska steg mot busshållplatsen. Jag kände att matte var arg, men inte på mig. Och jag hade rätt.
Hon sa några väl valda ord till killen som stod där och jisses...jag ska nog vara glad att hon inte varit så arg på mig nångång! *S*

Hon sa nåt om djurplågeri, idioti och olagligt och killen såg nästan blek ut och mumlade "ok, ok" med förskräckt min. Sen gick vi därifrån och matte muttrade för sig själv om "intelligensbefriade puckon" och "jävla djurplågare". Men sen blev hon strax glad igen och vi hade trevligt.

Själv har jag inte fått några men av händelsen, man är väl en tuff och stabil kille. :)

Kram
Teo

Så här såg förresten det kullvälta trädet ut, som matte fotade:

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en