Och jul och nyår kom och gick

Ja, då är julen och nyåret 2014 över.
Julen har varit så härlig. Massor av trevligheter, umgänge och god mat, precis som det ska vara. :)

Dagen före julafton umgicks vi med alla våra barn med respektive, samt barnbarn. Vi är nu 17 stycken totalt. :D
Vi åt underbart gott och sen spelade vi julklappsspel och hade kul.

Julafton inleddes med julbrunch och fortsatte med besök på kyrkogården för att tända ljus. På eftermiddagen kom mor, syster, svåger och systerson med familj. Tomten kom också, efter maten som var riklig. Julklappar fick vi alla och trevligt var det.

Juldagen ägnades, som sig bör, åt vila och uppätande av julaftonens rester. :D

Några dagar går fort och på lördagen var det dags för två av mina barn att fara hem till sitt. Det brukar kännas ok, men i år var det svårare. Jag börjar nog bli gammal och blödig. Det var med en tår i ögat jag stod på balkongen och såg dem åka. Den äldste träffade jag både på lördagskvällen och en stund på söndagen innan han och sambon begav sig hemåt. Det känns i mammahjärtat när alla försvinner så där.

Helgen gick fort och på måndagen kom bästa vännen A för att stanna över nyår. Nyårsafton firades hemma med god mat och dryck. Det var mysigt. Idag for A hemåt igen och det känns att vardagen närmar sig på gott och ont. Skönt att komma in i sina vanliga rutiner, men saknaden efter allt sällskap är stor. Dubbla känslor.

Och nu är det alltså 2015. Undrar vad detta år ska föra med sig? För dagen känner jag mig lite låg, tyvärr. Det beror säkert på flera olika saker. Jag har kommit ur mina vanor och sovit rätt kass på nätterna, det är vinter och min kropp mår inget vidare m.m.
Så jag avhåller mig från att spekulera kring det nya året och låter det bli som det blir. Nyårslöften slutade jag med för många år sedan. Jag tar tag i saker när jag känner att tiden är rätt och inte för att året är nytt liksom. Dessutom infinner sig nyåret vid den tid då min värk är som värst och vem orkar sätta igång med en massa projekt då liksom? Inte jag i alla fall. :)

Hur som helst önskar jag er alla ett underbart 2015!

Kramar


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en