Teo´s dagbok 70

Hello friends!
Long time, no see...

Men nu är det på tiden att jag bloggar lite igen. :)
Här trallar livet på, kan man säga. Fast det har varit lite tråkigt sista tiden. Två av mina kompisar, både S och H, har varit sjuka och inte kunnat träffas och leka med mig. Synd om dem och tråkigt. Nu är de friska igen, tack och lov, så vi har träffats och lekt och haft kul. I början av veckan lekte jag och H ute och rusade omkring och S var här idag. Hon var så vild och leksugen att jag nästan blev förskräckt.

Idag på promenaden med matte mötte vi en sån fin rottweilerflicka! Jag trodde det var min vän O, men det var det ju inte. Det tog lite tid innan matte övertygat mig om det och innan dess hann jag både yla och gnälla och nästan krypa ur skinnet.

Efter promenaden fick jag annat att tänka på för då gick vi till min favoritaffär! :) Det är en affär som både har mat, godis och leksaker för mig och andra djur. Matte köpte mat och godis. Jag fastnade vid kaninburarna. De är så söta, kaninerna, så jag stod där en lång stund och tittade och en liten fin, vit kanin var nyfiken på mig också och tittade tillbaka. Till slut vände jag mig till matte, la huvudet på sned, tittade bedjande och gnydde ynkligt. Min förhoppning var att matte skulle köpa kaninen till mig. Tänk vad vi kunde ha roligt och leka hemma! Hon gick inte på den.
Vi lämnade affären utan kanin, men jag fick ett fint tuggben och lite gos med expediten i kassan istället.
Det fick väl duga. Men någon gång om jag får egna pengar ska jag köpa mig en kanin, tror jag. :)

Kram
Teo



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en