Teo´s dagbok 67

Hej alla!

Idag gick jag och matte en promenad på stan. Det var väldigt mycket folk där. Här i stan pågår en massa tävlingar den här veckan. Folk tävlar i allt möjligt konstigt med bollar, motorcyklar, båtar och annat. De badar i ån som rinner genom stan också. Och spelar bollspel där. Det tycker matte är skumt för när matte var liten kunde man inte bada där. Då var ån full av kemikalier och färger från alla färgerier som släppte ut sitt skräp rakt ut i vattnet. Inte ens fisken kunde leva där, säger matte. Fast nu är det andra tider och vattnet är bra, men matte har inte fattat det. Hon är lite trög, hon. :D

Hur som helst, idag tittade matte och jag på rullskidåkare! Om rullskidåkare tycker jag inte...eller tyckte...

En gång för jättelängsedan när jag var bebis kom en sådan farande förbi mig. Ruskigt fort gick det och det sa bara "svisch" så var han borta innan jag hann fatta vad det var. Kan ju vem som helst bli vettskrämd av. Sen dess har jag tyckt det varit läskigt med rullskidåkare.

Och idag var det massor av dem på stan! Stavarna klickade mot asfalten och rullskidorna susade och svischade och lät. Skumt! Först blev jag alldeles flåsig och tittade runt och backade lite och tittade på matte och skällde lite. Stressigt värre faktiskt. Tänk om en sån där fartdåre skulle köra på mig? Lite elakt av matte att ta med mig på sånt, kan jag tycka. Fast hon hade jättegott godis med sig. Strimlad kalkon! Det är mums.

Vi gick där och tittade och hela tiden kom det fler som åkte rullskidor. Ibland kom det bara en men ibland kom det en hel flock. Jisses vad fort de körde!

Till slut hade jag sett så många och hört ljuden så mycket att jag inte orkade bry mig mera. Så jag pinkade lite istället. Det måste man ju göra liksom.

Vi gick länge på stan och hela tiden kom det såna där fartdårar farande på sina rullskidor. Till slut tyckte jag de såg lite kul ut. :) Så jag började vifta på svansen åt dem. Och ju mer jag tittade ju roligare blev det faktiskt! De åkte ju så fort och jag fick liksom lust att springa i kapp med dem. Det var bara en hake...eller två...jag hade koppel på mig och matte sa att jag absolut inte fick jaga dem. Lite synd. Kunde blivit riktigt kul annars! :D

Hur som helst är jag inte rädd för rullskidåkare längre. De verkar ju vara ganska lattjo typer!

Kram
Teo




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en