Teo´s dagbok 63

Hej alla! :)
Nu var det jättelängesen jag bloggade men det beror på att jag varit upptagen.
Ända sedan nyår nästan har tjejerna i trakten luktat vansinnigt gott! Så gott att jag inte kunnat tänka på annat. Och tjejerna har minsann trånat efter mig också. En av dem ville in genom vår ytterdörr varje gång hon varit ute och hon pep och gnällde när hon såg mig. Man är ju en stilig kille. ;)
Så mitt huvud har varit fullt av tjejer, tjejer, tjejer och ljuvliga dofter.
När tjejerna luktar så där gott kan jag inte fokusera på något annat. Jag blir ungefär lika frånvarande som matte blir när hon släktforskar... då kan ni tänka er. ;)
Så matte har släktforskat och jag har tänkt på tjejer. Vi har inte tränat alls nästan för vem orkar bry sig om mattes påhitt när det luktar gott precis överallt?

Men de senaste veckorna har tjejerna slutat lukta så där intressant och luktar mer som vilka hundar som helst igen och då blev jag lite sugen på att träna med matte. Så för att visa det började jag gå fot och titta upp på matte för att se om hon kunde tänkas bjuda på en godis när jag ansträngde mig.
Och matte blev jätteglad och bjöd på godis! :D Vi förstår varann rätt bra, matte och jag.
I början av veckan tränade vi en lång stund i stans största park där det luktar hund exakt överallt. Men matte hade supergott godis så jag koncentrerade mig på henne och vi tränade allt möjligt och var lika glada båda två. Idag har vi tränat på en fotbollsplan, det var kul det med.
Bra att matte förstår när jag vill träna och inte... fast jag förstår när hon vill släktforska också. Vi väntar på varann kan man säga och när vi koncenterar oss på varandra går det fintfint! :)

Kram på er!
Teo



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en