Teo´s dagbok 60

Hej alla!
Nånting skumt försiggår här hemma. Husse verkar vara försvunnen!?!?
Han har inte varit hemma på flera dygn och jag undrar verkligen var han är?
Matte har sagt något om Växjö och fredag, men jag förstår inte vad hon menar. Jag vet varken vad Växjö eller fredag är! Jo, fredag är en dag såklart, men när den dagen kommer vet inte jag.
Växjö kan ju vara precis vad som helst! Tänk om Växjö är ett monster som har ätit upp min husse? I så fall ska jag bita hälsenorna av det, var så säker!
När vi är ute på promenader tittar jag mig omkring efter husse. Om det kommer någon karl som är ungefär lika lång och smal som han så måste jag stanna och titta noga. Matte tycker jag är lite pinsam där, men jag måste ju kolla om jag hittar husse såklart!
Om mannen i fråga kommer närmare så att han går förbi oss, vädrar jag i luften för säkerhets skull. Men ingen vi mött hittills har luktat som min husse.
Matte verkar i alla fall inte oroad alls, fast jag följer henne hela tiden för säkerhets skull. Jag menar, annars kanske hon också försvinner?!

Och så tittar jag frågande på matte, särskilt när vi ska gå ut tidigt på morgonen, för jag brukar alltid gå ut med husse då. Och när vi ska sova på kvällen, för det är konstigt att det bara är hon och jag som ska sova.
Hoppas den där Växjö släpper taget om min husse snart och att det blir fredag någon gång, för matte menar nog att husse kommer tillbaka då.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en