En toppenlördag!

En lördag i november hade jag en riktig toppendag! *glad*

Först fick jag besök av äldste sonen och hans fru och vi hade en mycket trevlig, om än kort, pratstund. <3

På eftermiddagen tog jag bussen till Göteborg och möttes upp av min dotter. Vi tog spårvagnen till son nr 2 där jag fick se hans och sambons nya lägenhet som var jättefin. Sen kom även dotterns pojkvän och vi åt en riktigt god måltid som bestod av färska räkor, sallad, aioli, bröd, ost och gott vin. 

Efter det besöket drog dottern och jag till Scandinavium för att uppleva hennes julklapp till mig från förra julen. Vi hade biljetter till Mia Skäringers show "Avig Maria - No more fucks to give". 
Alltså den kvinnan! Hon höll låda så gott som ensam på scenen i 2½ timma! Hon fyller Scandinavium tre kvällar i rad. 
I min ålder är en inte precis lätt att imponera på men detta var nåt utöver det vanliga. Hade lätt suttit kvar både en och två timmar till för att lyssna på henne. 

Det var inte svårt att relatera till det mesta hon pratade om. Ibland skrattade jag så jag fick ont i magen, men stundtals pratade hon allvar...på allvar. Jag tror inte det finns någon som inte hittade något de kunde känna igen sig i, i hennes föreställning. Hoppas den kommer på tv framöver. 
Personligen känner jag att alla borde se den. Alla över 18 i alla fall, för den är både rå och grov och brutalt rättfram stundtals. Alla, från 18-åriga tjejer till gubbar uppåt 90. 
Det tog mig ett helt dygn att sortera intrycken och det är länge för att vara mig. 
Jag är så oerhört tacksam för att min dotter tog med mig på showen för efteråt kände jag mig så stärkt och upplyft.  
Det blir inte lätt för henne att toppa den julklappen, minsann. :D

Tusen tack, mina fina barn med respektive, för att ni förgyller min tillvaro! <3



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en