Betraktelser över en bröstlös BH



Vid en promenad tidigare i veckan hängde, på trappräcket på bilden ovan, en svart BH i spets, B-kupa, tror jag. 
Tyvärr fotade jag inte då när jag gick förbi den och idag var den borta. 
Eftersom jag är en lättroad och hyfsat uttråkad människa med alldeles för mycket fritid, har jag under veckan ägnat en hel del funderingar åt BH:n i fråga. 
Varför hängde den där? Och hur kom den dit? 

En BH på en plats där BH´s inte brukar vara kan sannerligen väcka fantasin till liv. 

Kanske tillhörde den en kvinna som klivit ur en bil med hälften av kläderna i famnen efter en het kärleksnatt, tappat BH:n och inte märkt detta i sitt vällustrus? Säkert plockades den upp och hängdes på räcket av en ordentlig, äldre dam med rollator, för de brukar hänga upp borttappade prylar överallt där de kommer åt utmed våra trottoarer.

Eller, hemska tanke, blev den stackars BH:n utslängd ur en bil tillsammans med en tilltufsad kvinna som dristat sig kliva in i samma bil ihop med en riktig gris som tog vad han ville ha utan att ens kunna stava till ordet samtycke? Och sen slängde han ut både henne och kläderna efteråt?
Hoppas verkligen inte det ligger en så hemsk historia bakom mysteriet med BH:n!

Det kanske var en skata som plockat den från något klädstreck för att ha som bostad till sin familj, men som sen kom på att en BH med B-kupa inte räckte till på långa vägar för vare sig ägg eller skrikande skatungar? Skatan kanske helt sonika dumpade BH:n och gav sig ut på jakt efter en större modell. Minst E- eller F-kupa. 

Kan det vara så att BH:n inte alls var borttappad utan helt enkelt bortslängd? Jag ser framför mig hur den frimodigt kastas som ett offer åt feminismen på äkta sjuttiotalskt Grupp 8-maner.

Eller var det månne en han eller hen som tappat/slängt bort BH:n? Kanske någon som kommit hemsmygande på morgonkvisten och som inte stolt vågat kliva ut ur garderoben, utan slängde detta intrikata bevisföremål med skammens rodnad på sina kinder? 

Fast det kanske helt enkelt var någon som tyckte att BH:n skavde och inte stod ut en sekund till utan plockade av sig den och lät den pryda trappräcket på bilden ovan istället?

Inte vet jag och nu tänker jag sluta ordbajsa om detta! :)

Kram på er!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en