Förkylning vs. förlossning

Minns ni reklamen med en förkylde mannen som hävdar att förkylning är värre än förlossning? :D Han sa något om att "ni kvinnor pratar om att föda barn...".

Nåväl, för att argumentera emot myten om att det inte finns nåt sjukare än en förkyld man, så hävdar jag att det inte finns nåt sjukare än en förkyld jag!

Förkylning är nåt av det värsta jag vet och skyr som pesten! Hatar det!
Inte nog med att det gör ont att ha ont i halsen, man kan knappt svälja heller. Och sen blir man täppt i näsan, anfådd, får inte luft, kan inte sova. Och så hosta på det! Jag hostar så jag nästan kräks och jag hatar att kräkas. Så när jag nästan kräks kan jag börja kräkas för att jag mår illa för att jag nästan kräks...om ni förstår vad jag menar. Och när jag kräks mår jag ännu mer illa och kräks ännu mer! Urrrkkkk!
Får jag feber också så är katastrofen ett faktum. Eftersom jag är lågtempare (min normaltemp är ca 36,5), så krävs det inte mer än 37,5 för att det ska kännas som om jag brinner upp. Stiger febern upp mot 39 grader ger den sig på min mage. I värsta fall med utsläpp i båda ändar som följd. Fy för den lede!
Ovanpå all denna plåga tillkommer min redan befintliga muskelvärk som vid förkylning antar nya proportioner.
Och som grädde på moset börjar var enda led värka också! Det är sviter från reumatisk feber jag hade i tonåren.

Nä fy fan för förkylningar!

Så ja tack, hellre tio förlossningar än en förkylning säger jag! Vid en förlossning förekommer en förutsedd smärta som jag kan hantera och resultatet av den är ju högsta vinsten!! :D

Kram på er! :)



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en