Teo´s dagbok 58

Hej alla! :)
Nu har jag inte bloggat på jättelänge! Man är ju en upptagen kille liksom.
Under våren har jag och matte och husse gått nybörjarkurs i rallylydnad hos moster. Ibland har det gått bra, ibland lite mindre bra. Det var många tjejer i gruppen och jag gillar tjejer. Ibland känns det viktigare att kolla på dom än att lyssna på matte. Det säger i alla fall mina hormoner. Men, men,,, ganska duktig har jag varit i alla fall och kan rätt många moment nu. :)

Så här såg det ut när matte och jag gick en bana på avslutningen:

När jag inte går kurs går jag på promenad eller leker med Sophie eller gosar med matte och husse eller annat. Vi har haft besök åxå,,, "tant" A var här över midsommar. Jag gillar henne, hon har så långa, härliga naglar som hon kliar mig med och så kan man hoppa upp på henne och skrämma henne när hon somnat i husses fåtölj! *fnissar* Hon brukar säga att jag är dum, men hon menar inte dum som vi gör här i Västergötland för hon är från Stockholm.

Idag var husse och jag ute på promenad. Vi gick upp på kullen här bredvid, det är nästan som skogen där. Jag hittade något jättespännande! Husse såg ingenting, han är ju lite gammal och han ville att jag skulle följa med men jag stretade emot. Då kom husse och kollade vad det var som var så intressant och det var den här:



En liten jättesöt fågelunge var det! Jag nosade försiktigt och hälsade fint på den. Husse har lärt mig att jag inte får bära fåglar i munnen, det sa han väldigt tydligt den gången när jag var bebis och försökte bära undulaten Lovisa här hemma. Så jag kommer aldrig att försöka göra om det! Så jag nosade bara lite och sen tog husse med mig därifrån för fågelungens mamma förde ett himla oväsen. Men jag fick beröm för att jag var så försiktig och duktig.

Ja, det var dagens händelse och nu vet ni lite om vad jag haft för mig sista tiden. :)

Kram
Teo

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en