Teo´s dagbok 74

Hej på er!
Nu var det riktigt, riktig längesedan jag kapade mattes blogg och gjorde ett eget inlägg. 
Så här kommer en liten rapport från mig. 

Livet trallar på kan man säga. Sen jag skrev här sist har jag fått några nya kompisar. Hugo är en av dem, en hyvens kille. Spaniel är han visst. Vi brukar promenera tillsammans med våra mattar och dom, mattarna alltså, pratar oavbrutet hela tiden! Ibland försöker jag busa med Hugo men han är inte alltid så sugen på det. Han gillar mer att spåra och nosa och sånt. Och sen är han galen i mat också. 

En annan, alldeles ny kompis, är Isa. Hon är bara en bebis. Jag älskar bebisar!! Jag vill helst kasta mig över henne och pussa henne, men det får jag inte för matte och husse för då kan hon bli rädd säger de. Dumheter! Jag är ju inte ett dugg farlig! Fast bebisar kanske inte fattar det? I alla fall är hon jättesöt och lite tuff också för hon tar sig för att skälla lite på mig när vi ses. Sa jag att jag älskar bebisar? 

Två av mina bästa vänner har försvunnit. Oxxa och Sophie finns inte mer. Ledsamt är det. Hoppas de springer över gröna ängar i hundarnas himmel och mår riktigt bra nu. 

Sen har det flyttat in någon konstig typ här hos oss! Det är inte en hund och inte en människa. Men hon rör sig alldeles av sig självt! Matte säger att hon heter Vera så det är väl nåt slags tjej då. 
Hon far runt här och suger upp damm och sånt. Matte gillar henne skarpt, men jag är mer skeptisk jag. 
Tycker hon är lite hänsynslös och oartig! När jag ligger på golvet och kopplar av kan hon plötsligt komma tuffande och köra rakt på mig! Inte ber hon om ursäkt eller ser det minsta ledsen ut heller! Jag reser på mig och blänger på henne men hon kör vidare som om ingenting hänt. Dålig uppfostran på den där Vera tror jag minsann. 

Vera har sin egen sovplats vid en vägg i köket. Där står hon och trycker mot någon svart apparat. Konstigt sätt att sova på om du frågar mig. 
Innan hon börjar fara runt här hemma går matte omkring och plockar undan saker, mina leksaker och så. En gång glömde matte ta bort min vattenskål och då skvimpade Vera ut nästan allt vatten och verkade inte bry sig ett dugg om det heller. Nonchalant är vad hon är. 

En annan gång började Vera låta väldigt konstigt. Matte lyfte upp henne och då hade hon sugit åt sig en av mina tuggpinnar! Jävla Vera!!

I går, när matte skulle plocka undan missade hon en tuggpinne och då tog jag upp den och släppte den framför mattes fötter så att hon kunde lägga undan den. Hon la den på soffbordet. 
Men när Vera närmade sig soffbordet anande jag oråd! Tänk om hon kan hoppa? Och tänk om hon skulle hoppa upp och ta min tuggpinne?! 
För säkerhets skull plockade jag ned min tuggpinne från soffbordet och tuggade i mig den blixtfort medan jag höll ett vakande öga på Vera. Hon är banne mig ingen kvinna att lita på den där!
Men jag får väl tolerera hennes nycker och ohyfsade uppträdande eftersom matte gillar henne så mycket. 

Matte kliar henne i alla fall aldrig på magen som hon gör med mig. Så det så!

Ja det var allt från mig idag. 

Önskar er alla en fin midsommarhelg! Tugga inte i er för många pinnar, akta er för kryddat grillkött och håller er undan fästingarna.

Kram
Teo



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Vila i frid, lilla fina mamma

Min vardag