I did it!!

Idag fick jag samtal från min doktor. 
Han var tidigare skeptisk till min vägran att göra annat än att kostbehandla mig själv och jag har lovat honom att om inte min metod hjälper kommer jag naturligtvis att prova hans, d v s läkemedel. 

Förrförra veckan tog jag nya prover. Främst HbA1c (långtidssocker) och kolesterolprover. Och idag ringde herr doktor för att meddela resultatet.

Han var lyrisk och lät uppspelt! 
Jag blev också lyrisk och uppspelt! 

HbA1c hade nu sjunkit till normala 41, från att ha varit uppe i 93 för 7 månader sen. 
Det "dåliga" kolesterolet hade sjunkit och det "goda" stigit. 

Så vi babblade glatt på i bästa samförstånd. 

Han frågade om jag motionerar. Jag svarade ja.
Han frågade om min vikt. Minus ca 10 kg, sa jag.
Han var mycket nöjd. 

"Och du äter fortfarande ingen diabetesmedicin?", frågade han. 
Jag svarade att det gjorde jag inte, men att jag är noga med att hålla koll på mitt blodsocker, särskilt om jag äter nåt jag inte brukar.
"Fast jag äter ju inte tårta, kakor, glass och sånt", tillade jag.

Och då fick jag svaret: "Men du måste ju leva också! Du kan äta lite sånt ibland."

Tack snälla doktorn, men jag avstår helst. Det är just det där med att leva...
Jag lever i allra högsta grad och bättre än förut och äter dessutom väldigt mycket gott! :) 

Samtalet avslutades efter jag vet inte hur många "jättebra" och "fantastiskt" från min läkare. 

Så allt går enligt planen här. 
I did it! 
D v s reverserade min typ2-diabetes och kan alltså kalla mig diabetiker typ noll. Det innebär inte att jag kan börja slarva nu, utan måste förstås sköta mig, men risken för alla otäcka följdsjukdomar är nu eliminerad.

Känner mig äckligt belåten!! :D

Tack LCHF!



Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Vila i frid, lilla fina mamma

Min vardag