Teo´s dagbok 73

Det var väldigt längesedan jag bloggade här nu! 
Jag är en upptagen kille, vet ni. ;)

Dagarna rullar på här och jag har fullt upp med att umgås med matte, husse, barn och kompisar. Äta är viktigt också och så motionera förstås. 

Men nu ska jag i alla fall berätta att jag varit på semester!

Det hela började med att husse och matte skulle åka på semester till ett ställe dit jag inte kunde följa med. 
Och då fick jag åka iväg till ett annat ställe ute på landet. 

Det var ett väldigt trevligt ställe, måste jag säga! Det luktade hund överallt och det fanns kompisar och snälla människor. 
Jag hade inga problem alls att gå ifrån husse och matte för jag ville in där. Både hörde och kände på lukten att det fanns andra hundar ju. 

Fast lite skumt var det ju förstås att vara på ett främmande ställe utan husse och matte. I alla fall i början. Men jag fick en fin säng och mat. Fast första dagen åt jag inget eftersom det kändes lite skumt liksom. Men utan mat kan man ju inte vara så länge och det var samma goda mat som jag får hemma så det var bara att käka. 

Det fanns en lucka i mitt rum med. Den var lite läskig i början, men de snälla människorna hjälpte mig och sen kom jag på att den var skitbra! Jag kunde gå igenom luckan och vips var jag utomhus. Egen trädgård liksom. Vilken lyx!
Undrar varför inte vi har det här hemma? Jag har stått och stirrat på altandörren var enda dag sen jag kom hem, men där är då f-n ingen lucka! 

Det fanns en jättestor tomt där på landet också. Där fick man springa lös. Härligt! Och varje dag gick vi promenader i skogen. Det är också jättekul eftersom jag är stadshund och inte kommer ut i skogen så ofta. 

Trevliga kompisar träffade jag också. Och en snygg tjej! Vi pussades mycket och ofta. :)

En dag, när jag varit där ganska länge, blev jag utsläppt på tomten och började nosa runt och tänkte pinka lite revir som vanligt. Då var det några som ropade på mig. Två röster jag kände igen. Och när jag tittade upp såga jag att husse och matte stod utanför grinden! Åhhh, så glad jag blev! Jag rusade dit fortare än blixten och sen hälsade vi massor. Det var så kul att se dem så jag både gläfste och pep. Borta bra men hemma bäst liksom.

Men det var kul på min semester. Jag kan varmt rekommendera mina hundvänner att åka dit!

Stället heter Björnåsens hundpensionat och jag tror jag ska åka dit någon mer gång, när matte och husse ska ut på sitt. 

De fotade oss också där på Björnåsen. Här kommer några foton på mig och den snygga bruden jag träffade där. :)






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Vila i frid, lilla fina mamma

Min vardag