Men jag har det bra.

I dessa tider känns det lite som att världens undergång närmar sig! 
Trump är president i USA... vem kunde ens föreställa sig något sådant? En bortskämd gosse som går i konkurs lika ofta som en annan byter trosor och lever ett gott liv på pappas pengar. En islamofob, rasist och nationalist med en kvinnosyn som hör hemma på medeltiden. Skrämmande! 
Och i Ryssland sitter Putin...som inte verkar frisk han heller.
Förutom det breder onda krafter ut sig både i när och fjärran. Korruption, girighet, hat, mobbing, intolerans, egoism, känslokyla, våld, kriminalitet och elände, elände.

Här på hemmaplan planerar M nån form av samarbete med SD, polisen är i kris men Dan Eliasson får sitta kvar p g a felinformation till rövslickade politiker, regeringen verkar vara handlingsförlamad och alla i någon form av maktposition verkar huvudsakligen vara intresserade av att roffa åt sig för egen del. 

Men jag har det bra! :) Det kanske låter väldigt egoistiskt, men om man inte själv mår bra kan man inte vara till nytta för någon annan. Och jag är till nytta i det lilla. Jag kan liksom inte göra nåt åt Trump, Putin och allt det ovan nämnda men jag kan i alla fall hjälpa till där det går.

Jag skickar omtänksamma hälsningar till en nyopererad vän och är bollplank och "lyssnande öra" åt en annan vän som har det svårt just nu. Syster och jag hjälper mamma efter bästa förmåga. Jag lagar god mat till maken och mig. Och så har jag min auktionssida för välgörenhet. Kolla in den! 
Just nu förmedlar vi överskottet till Världsnaturfondens projekt mot tjuvjakt. 

Auktioner för välgörenhet


Min kropp mår också hyfsat. Den är lite vrång så här års men inte alls så motsträvig som tidigare år vid denna tiden. Promenaderna blir något kortare nu, för benen vill inte mer, men jag har minst tre km som mål varje dag och det har funkat hittills. Längre fram mot våren hoppas jag kunna öka sträckan. Jeansen, som var lagom när jag köpte dem i slutet av november, börjar bli för stora. 

Mina blodsockervärden håller sig på fullt normala nivåer. 
Jag siktar fräckt på att reversera min diabetes. Det låter förmodligen helt galet i mångas öron, men jag vet att det går. Det finns gott om exempel på andra som gjort det före mig. 
Ska ta nya prover i april och de resultaten blir mycket spännande!

Och om en vecka reser vi till värmen maken och jag, ihop med goda vänner. Det ser vi fram emot mycket. 

Ja, det var allt från mig i afton.

Kram på er! :)




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Vila i frid, lilla fina mamma

Min vardag